Om te beginnen: er is maar één huisstijl. Wij herhalen: er is maar één huisstijl.
Beetje flauw misschien om zo te beginnen, maar te vaak komt het voor dat organisaties diverse varianten van een huisstijl rond hebben slingeren. De auto’s zijn ontworpen door de man die ook de stickers leverde, je visitekaartjes waren ooit een interessante aanbieding waar je geen nee tegen kon zeggen en je site; ja, die dame die de site bouwde vroeg alleen maar om je logo. En je vond eigenlijk dat ze er best iets moois van had gemaakt met die rode strepen.
Het is maar een voorbeeld. Maar een eenduidige uitstraling naar buiten toe is wel belangrijk. Klanten moeten bij wijze van spreken zelfs zonder je naam te lezen aan je logo al herkennen wie je bent.
Je huisstijl is de stijl waaraan jij bent te herkennen. Die moet iets zeggen over wie jij bent, wat je doet en liefst ook nog op de manier waarop je dat doet. Waar het vaak fout gaat, is dat er niet goed wordt nagedacht over wie je nu precies bent, en wat je wilt uitstralen.
Met een mooie huisstijl kun je de uitstraling hebben van een geweldige praktijk, terwijl je gevestigd bent in een garage aan huis. Andersom is helaas ook waar: je kunt een huisstijl hebben wat de uitstraling heeft van een gordijntjespraktijk, terwijl jullie een prachtige, goed geoutilleerde praktijk hebben.
Zorg er dus voor dat je huisstijl, zowel de visuele als de tekstuele huisstijl, overeenkomt met de professionaliteit die je uit wil dragen. Gelukkig hoef je dat niet allemaal zelf te verzinnen.
Daarvoor is Fysioeel. We zorgen voor de juiste uitstraling van jouw praktijk!
Wat wij voor jullie kunnen doen:
- Het ontwikkelen van een nieuw logo.
- De uitwerking van de nieuwe huisstijl in een huisstijldocument.
- Diverse middelen vormgeven (zoals brief- en factuurpapier, foldermateriaal) conform de nieuwe huisstijl.
- Het bedenken van een tekstuele huisstijl.
- Het schrijven van een praktijkprofiel voor de website en vormgeving social media kanalen.