Een van de grootste ergernissen als het gaat om adverteren is het gebrek aan meetbaar resultaat. Ja, jullie praktijk groeide wel het afgelopen kwartaal. Maar als je heel eerlijk bent heb je geen idee waar het door kwam.
Met het adverteren op social media is dat heel anders geworden. Door de enorme hoeveelheid mogelijkheden is social advertising, zoals het officieel heet, enorm gegroeid.
De roep van de consument tot minder irriterende en meer relevante advertenties krijgt steeds meer voet aan de grond. En terecht. Zelf zit je ook niet te wachten op slechte advertenties.
Social advertising is simpel gezegd het gericht adverteren op social media. In vergelijking met advertenties in kranten en tijdschriften kan een bedrijf online zéér doelgerichte reclame maken. De advertenties worden namelijk verspreid op basis van de persoonsgegevens die iemand invult op sociale media. Zoals leeftijd, favoriete eten en muzieksmaak. En dat kan uitgebreid worden tot een niveau wat nog veel dieper gaat.
Je doelgroep is feilloos te vinden op social media. Omdat we een groot deel van ons leven daar delen, omdat we pagina’s interessant vinden die gaan over bepaalde onderwerpen of omdat we reageren op berichten die te maken hebben met een onderwerp dat we interessant vinden.
Social advertising vraagt wel om een andere manier van adverteren. De gebruiker zit namelijk op social media om andere redenen dan jouw advertenties. Niemand zit op Facebook omdat hij dat niet leuk vindt. Men haalt informatie op uit hun sociale kring, consumeert nieuws wat men relevant vindt. Daarom moet je de interactie aangaan met je doelgroep. En dat kan gelukkig op verschillende manieren!
De marketeers van Fysioeel zijn dagelijks bezig op social media en weten dan ook precies welke mogelijkheden er allemaal zijn voor jullie praktijk om meer cliënten binnen te halen.
Een meetbare manier van adverteren die ook nog eens je favoriete klanten aantrekt.
Met social advertising van Fysioeel schiet je raak!
Wat wij voor jullie kunnen doen:
- Het bedenken, ontwikkelen en vormgeven van social media campagnes.
- Het inrichten van campagnes en het aanmaken van diverse doelgroepen.
- Het bijhouden, meten en aanscherpen van campagnes.
- Campagnes gericht op Pagina-likes of andere doelen en conversiemogelijkheden.